Danske Byggecentre kårer årets leverandør
På Danske Byggecentres årsmøde den 2. februar blev Knauf udnævnt til Årets Leverandør.
Begrundelsen er en strategi, hvor dialog og partnerskab er i fokus, og hvor fakta går frem for mavefornemmelser.
- Prisen, som vi selvsagt er meget glade for, er en anerkendelse af vores arbejde med at analysere både markedet og byggebranchen. Vi vil gerne opkvalificere den måde, vi samarbejder med kunder og partnere på, og jo mere vi kan gøre det ud fra indsigt og viden, jo mere kan vi bidrage til at skabe værdi i alle kædens led. Prisen er også et flot håndslag til alle de medarbejdere, der har bidraget og nu skal føre tankerne ud i livet, siger administrerende direktør Morten Ørnstrand-Søborg.
Han forklarer, at Knauf har været vidt omkring i sit analysearbejde. Der er både brugt traditionelle arbejdsmetoder som markedsresearch, market mapping og andre værktøjer hentet fra marketingfolkenes værktøjskasse.
Men der er også brugt mere utraditionelle værktøjer. Knauf har for eksempel sendt en flok antropologer på opdagelsesrejse blandt kunder, samarbejdspartnere og forhandlere.
Konkret har arbejdet ført til en række nye tiltag. Knauf har for eksempel udviklet et nyt e-learning-univers, hvor kunder og partnere kan hente viden om produkter og løsninger. Et nyt koncept til rådgivning af håndværkerne er klar. Og der fokuseres på ergonomi, brugervenlighed og totalomkostninger.
Hos Danske Byggecentre bemærker man, at Kanufs analyser bekræfter en trend, der har bidt sig fast gennem de senere år. Samtalekøkkener, jacuzzis og kæmpegrills er verden af i går, og forbrugerne fokuserer i stedet endnu mere på at skabe kvalitet i den nære hverdag. Det gør man blandt andet ved at fokusere på lyd, lys og temperatur som afgørende for et godt boligmiljø.